Thursday, July 24

Petua

Tengah ari yang suam2 kuku tadi pi lunch ngan jalil. borak2 aa pasal nak simpan duit. naper aa kita susah sangat nak simpan duit ek? perbelanjaan melebihi keperluan ni.

"apa petua2 nak simpan duit?" tanya jalil.

saya pun tak simpan duit lagi mau tanya. kekadang tu terpikir gak macam mana la saya tak bleh nak simpan duit paling tak rm100 sebulan. kalau buat perkiraan betul, sebulan saya bleh simpan sampai rm500. tapi mana pegi semua duit tu? abeh bulan je abeh gaji. pelik bin ajaib betoi la. ada toyol ambek ni. haha..toyol kepala itam.

kata jalil "k.ija lagi melampau teruk. gaji lagi banyak pada saya pun tak menyimpan"

tu aa masalahnya. kena carik jalan penyelesaian ni. macam mana ek nak buat. satu jalan yang saya terpikir adalah simpan duit pada hari pertama gaji. kalau dok dolak dalih nanti dulu katanya alamat toyol kepala itam dah ambek dulu la. haha..

sebelum balik jalil pesan "nanti dah dapat petua cam ner nak simpan duit kasitau ek"

jangan ditanya pada orang yang tak menyimpan cam saya ni. mintak aa petua2 pada orang2 yang agak kedekut. sure diorang bleh kasi petua jerut perut nya. hehe..

No comments:

Lilypie Next Birthday Ticker