Wednesday, April 8

Rindu JB

Tetiba saya teringat kat plaza kotaraya jb. maknanya teringat zaman muda2 la tu kan. dulu masa saya study kat sana itu aa soping kompleks yang paling gah kat situ. dulu mana ada angsana, jusco ngan city square tu. paling2 pun ada komtar. tak pun skudai parade ke apa kat jalan nak pi jb tu. tak ingat dah namanya. kat situ banyak giler jual cd haram dulu. la ni tah aa plak. lama dah tak menjenguk. haha.. tu je aa soping kompleks yang ada. paling dekat pasaraya BJ la. apa tah nama penuh pasaraya BJ tu. bersatu jaya kot. terletak kat tmn U je. tapi saya jarang pegi. seriusly saya ni tak penah duk luar. 5 tahun study kat jb 5 tahun gak saya duk asrama. so nak beli belah kat luar tu sangat terhad. selalu kuar beli semua barang sekali untuk 1 sem. pastu terperap aa kat dalam kolej sampai abeh sem. haha.. sangat tidak bersosial.

Kalau ada yang lain agak jauh seperti leisure mall n plaza pelangi. best world pun ada tapi la ni best world tu dah bengkrap. aritu masa pi sana tengok bangunan tu dah bernama baru. apa nama tah lupa plak. ada gak carefour n giant. carefour jb sampai arini saya tak penah sampai. penah dengar nama je. bangunannya pun saya tak penah nampak. haha.. giant dulu paling dekat kat plentong. saya penah pegi sekali. tu pun pi sebab buat assignment traffic. kira keta yang kuar masuk ke parking giant tu. sempat aa jalan2 pusing2 dalam tu. wah terasa sangat lama dah tinggalkan zaman2 belajo dulu kan. spm pun dah tahap belas2 tahun tinggalkan. terasa sangat tua.

Sekarang macam2 soping kompleks dah saya dengar. kat taman U je dah ada giant ngan jusco. sangat dekat ngan kolej. kalau jalan kaki sampai aa kata org. tapi penat aa sket. haha.. dah ada angsana. kata org angsana tempat budak2 U lepak. memang betoi pun. kalau pi sana bersepah2 muka budak2 U. dah lama giler saya tak sebey2 jalan kat jb. ada gak aa beberapa kali turun ke jb pas abeh study tapi tak berkesempatan nak jalan2.

Teringin nak pi plaza kotaraya n komtar. teringat masa makan kfc bawah komtar pastu jalan kaki mendaki tangga yang tinggi di celah2 bangunan ke plaza kotaraya. pastu lintas jalan depan plaza kotaraya lalu sebelah gudwara sahib dan kuil hindu yang didepannnya banyak org jual bunga n limau purut sebelum naik bas no 214 depan komtar n balik U. hehe.. ingat lagi bas no 214 tu satu2nya bas dari kotaraya yang masuk dalam U. kalau tak kena naik bas pi taman U n naik bas or teksi masuk ke dalam U. la ni bas tu dah tak der. nak tak nak kena naik teksi masuk dalam or turun je kat sebelah tasik U tu sebelum jalan kaki masuk dalam.

Saya gak teringin nak jalan menyusur jalan wong ah fook sambil menjenguk2 ke dalam sungai seget yang banyak tikus tu. banyak lagi ke tikus dalam sungai tu ek sekarang? hehe.. sangat sonok kalau dapat berjalan kaki dari depan pejabat pos (seberang jalan) menyusur pantai lido sambil ambek gambar matahari terbenam. sekarang dah tak bleh kot sebab sekarang kat area situ dah naik danga bay. dulu pantai lido tu tempat saya berlari2 dan berjalan2 beramai2 sambil makan tauhu bakar n rojak buah. sangat nikmat korang. haha.. wah sangat rindu nak buat semua tu. jb saya rindu..!! huhu..

No comments:

Lilypie Next Birthday Ticker