Monday, September 7

Apa Pandangan Orang..

Malam minggu aritu lepas pulun wat keje dr azim & wife ajak kitaorg minum2 kat luar. kitaorg yang mata dah tak bleh nak bukak ni 'terpaksa' ikut. ngantuk siot dari pukul 8.30 pagi sabtu tu kitaorg buat keje sampai pukul 12.00 tengah malam baru benti. berpinar mata tengok ayat2 kat pc. nak tak nak 'terpaksa' aa ikut gak. dr. drive. kitaorg bertiga jadik bos duk belakang. huhu..

Pi makan kat satu restoren kat satu tempat. mana tempatnya tak perlu aa kasitau sebab saya ada benda tak puas hati nak komplen. kang kalau cakap nama tempatnya bimbang timbul rasa tak puas hati pada pihak2 tertentu plak. huhu.. kitaorg lalu restoren tu memang heppening. so tergerak nak pi situ. lepas order2 tetiba ada dengar org nyanyi. rupanya ada karoke kat restoren tu. tak per aa. layan je la.

Dalam nyanyi tu ada sorang pompuan nyanyi lagu agnes monica tiada lagi logika. tetiba saya tengok 1 makcik tu naik atas stage then menari2. kitaorg dah start rasa tak best dah. lepas abeh lagu agnes monica tu ada sorang pakcik plak nyanyi lagu dangdut. tetiba2 saya tengok ramai yang naik atas stage menari2 macam org mabuk. dah aa meja kitaorg dekat dengan stage. saya sendiri tak senang duduk dah. malu nak pandang stage tu pun. dr. n his wife cepat2 abehkan makan then kitaorg blah.

Bak kata pn bad "saya tak nak bersubahat dengan maksiat!" serius diorang tu sangat melampau pada saya. macam langsung tak reti nak hormat bulan puasa. dah aa stage tu open. orang lalu lalang semua bleh nampak gelagat diorang yang terkinja2 atas stage tu. saya tau tu tarikan yang tuan punya restoren tu buat untuk tarik pelanggan tapi pada2 la. ye memang ramai giler org kat restoren dia. tapi bulan2 puasa ni pada2 la sket. stage tu terlalu open. tak elok bila org pandang orang melayu n islam buat perangai masa bulan puasa. apa agaknya pandangan org bukan islam bila tengok org islam tak reti nak hormat bulan yang penuh kemuliaan ni kan?

No comments:

Lilypie Next Birthday Ticker