Wednesday, November 11

Rumahku Syurgaku

Ramai yang tanya tak boring ke duk umah sorang2. eh! jangan salah sangka. saya ada osmet. tapi dia jarang ada kat umah. orang tinggal sorang kat opis. harus aa banyak kije kan. hahaha.. so saya memang dah biasa sangat tinggal sorang2 kat umah. rutin saya tiap2 ari pun sama je.

6.45am ke 6.30am - bangun tido. dah terbiasa. kadang2 2 minit nak 6.30 saya dah terjaga sendiri. tapi golek2 dulu dalam 6.40-6.45 baru betoi2 bangun. kadang2 6.50 baru bangun. huhu.. bangun terus pi bilik air cuci2 muka sket then ambek wuduk n solat subuh.

7.00am - lipat2 selimut n kemas2 katil. kalau osmet tak der saya kasi mimie makan dulu baru pi mandi. mimie biasanya kalau tak tido ngan saya dia dah siap2 tunggu depan pintu bilik nak mintak makan. tapi kalau dia tido ngan saya kadang2 kul 3.30am dia dah sibuk2 kejut saya mintak makan. haru betoi aa nak makan kul 3.30 pagi. kalau ari cuti selalu kalau tak sambung tido saya tgk tv. tapi kadang2 tv tengok saya hahaha..

7.20am ke 7.30am : pi kije.

8.00am - 5.00pm : kije la. tapi kadang2 ada gak men games ngan chatting. hahaha..

5.10pm ke 5.20pm : dah sampai umah. dulu sebelum ada peraturan kena punch 3 minit selepas waktu balik tepat kul 5.00 saya dah punch. giler awal nak balik. haha.. sekarang dah tak bleh so dalam 5.05 baru turun bawah punch. mimie biasa dah tunggu depan pagar or atas pagar. kalau dia jauh, nampak dia lari2 balik bila nampak kete saya sambut saya balik.

5.30pm : pas bukak pintu wajib kasi mimie makan dulu. kalau tak dia sibuk duk ngeko saya je sampai nak jalan pun susah. duk pusing2 kat kaki saya. kalau ada tali kat badan dia kompen saya terbelit huhu.. siap kasi mimie makan baru duk n pasang tv. tukar2 channel carik citer best. kalau tak der saya akan gosok baju. saya memang akan gosok baju ptg pas balik keje ataupun malam. tak der keje lah nak gosok esok paginya. rugi tido ku kena bangun awal semata2 nak gosok baju. ;p

6.00pm ke 6.30pm : mandi n solat asar. saya jarang sangat solat asar sebelum mandi. mesti mandi dulu baru solat asar. tapi kalau nak masak biasanya saya siap2kan bahan2 masak. potong2, kupas2 semua baru mandi. kang siap solat asar campak je lam kuali.

7.00pm - 11.00pm : biasanya kalau masak pas maghrib baru makan. makan sambil tengok tv ye anak2. huhu.. pas makan baru konsentret tgk tv. tapi kalau citer tak best saya on laptop n chatting or men games. selalunya memang citer tak best pun. huhu.. dalam seminggu saya tgk 2 citer je. 1 isnin 10 malam awan dania ngan rabu 10.00 mlm CSI. lain2 tu kalau tetiba rasa cam best tgk la. kalau tak tv tgk saya men games or chatting la. huhu..

11.00pm ke 11.30pm : tido. ZZzzzZZZz..

Umahku syurgaku tu. duk umah saya sonok apa. seriusly sekarang saya jarang sangat kuar. kalau ada pun kuar time adik datang. tu pun paksa diri kuar. ikut ati memang maleh nak kuar. tapi sian plak diorg duk terperap je kat umah. tak kan nak suk diorg ikut saya terperap kat umah kan. kuar aa gak teman diorg.

"tak boring ke duk umah?" jawapannya tak. kalau boring tgk tv saya bleh surfing internet. kalau boring surfing saya tgk tv balik. kalau citer still tak best saya bleh tido or men2 ngan mimie. kadang2 cuti 2 hari sabtu ahad saya langsung tak bukak grill umah pun. pintu je bukak. giler tak bersosial kan. tak per. saya tak kacau org n harap org pun tak kacau saya. ;p

3 comments:

syntheare said...

hehe....xpe, ni la masa nk rehat2 kt umah...tgu ko dh bz nk kawen nanti ko tau la hahahaa. Tp duk umah best apa, leh jimat wang.

Cuyek said...

lepas ni ko osmet ngan sapa lak? Jalil xnak pindah umah ko?

syntheare said...

jalil kacak kene kawin ngan dia dulu la br leh jdik osmet hehe. kalo xleh....jalil kene 'tuka' tut.

Lilypie Next Birthday Ticker