Tuesday, December 1

Usaha Kungfu Panda

Yey! akhirnya dapat gak tgk kungfu panda. baru abeh ni. sonok2. dari 29hb aritu masa tayangan pertama kat HBO duk gedik2 nak tgk. tapi 29hb kat kampung. astro kat kampung tadek movie. so tak dapat tgk. duk tunggu aa balik umah sewa baru nak tgk. duk tgk astro view tu bila lagi ulang tayang citer tu. siap letak reminder kat hp takut terlepas tayangan. huhu..

Sepatutnya saya bercuti sampai arini kat kampung. tapi oleh kerana ada keje yang sangat mendesak saya terpaksa balik ke umah sewa semalam. rugi cuti 2 hari. tapi apa kira. saya cuti gak. pi opis jap je pastu balik umah. nak jugak cuti. huhu.. oleh kerana saya balik umah sewa awal bleh aa tengok kungfu panda arini. arini tayangan dia kul 3.00 pagi, 7.00 pagi ngan kul 5.15 ptg. hahaha.. tau detail tu. itulah gunanya astroview tu. huhu..

Saya memula dulu tengok citer ni kat wayang. tgk ngan sapa lupa dah. lama dah pun kan citer ni. tak tau naper saya suka citer ni. padahal katun je. tapi kalau tengok di sebalik yang tersirat tu banyak pengajaran dia citer ni. bukan setakat citer katun budak2 je. saya paling suka bila ayah po cakap,

"Untuk jadikan sesuatu istimewa tak perlu ramuan rahsia,
hanya perlu anggap ianya istimewa dan ianya dah jadik cukup istimewa"


Satu lagi tentang kepercayaan. memula shifu langsung tak caya yang po tu dragon warrior tapi bila oogway kasi semangat dan cakap kepercayaan tu ada dalam diri shifu n kalau shifu percaya po boleh jadik kungfu yang hebat mesti akan jadik kenyataan. dengan itu shifu dapat ajar po kungfu dalam masa singkat w/pun po langsung tak penah belajo kungfu sebelum tu sebab dia tanam kepercayaan dalam hati dia yang po adalah dragon warrior. betoilah kalau kita percaya dengan sesuatu benda tu tak mustahil dia akan berlaku. yang penting percaya. jangan cepat putus asa. usaha je sebab bila kita percaya semua benda bleh jadik. usaha kan tangga kejayaan. tuhan dan janji kalau kita usaha kita mesti dapat. so usahalah selagi bleh!

No comments:

Lilypie Next Birthday Ticker