Wednesday, February 24

Tak Bersyukur

Payah jugak kan bila kita dah terbiasa dengan sesuatu tu pastu tetiba nak ubah balik. dulu masa memula gumuk err.. memula ke? yelah masa memula semua org duk tegur saya makin berisi la. masa tu takut tak ingat2. pastu tambah plak ngan statment kakak ngan adik dah sama besar makin la takut dengar huhu.. ye adik saya dulu sangat besar ye kawan2. tapi sekarang sudah sama besar ngan saya. giler kurus. dah jadik terbalik. saya makin berisi (takut giler mau sebut perkataan gemuk hahaha..) dia plak kurus.

Saya tanya wat cam ner kasi kurus dia cakap tak makan malam. oleh itu bila semua org pun cakap saya makin berisi saya juga kena diet stail dia. dah lama pun saya amalkan benda ni. tapi kalau balik kampung tak kira siang malam pagi petang bantai makan. camno tu. hahaha.. so sekarang sebab dah selalu tak makan malam memang selera mau makan langsung tadek. paksa la cam ner pun. memang tak mau masuk. rasa lapo pun tadek.

Satu lagi kelemahan saya kalau tak lapo tak bleh makan. kalau makan kemungkinan makanan tak abeh ataupun saya makan then muntahkan balik. masalah betoi kan. masih tak paham dengan diri sendiri. so sekarang ni rasa cam nak makan malam plak. kalau lalu2 kat kedai2 makanan tetiba rasa nak beli itu ini. tapi duk pikir bila lah masanya saya nak makan. siang breakfast ngan lunch dah tentu2 kat opis. malam plak tak makan. ari minggu kalau tak der aktiviti saya balik kg. kalau ada aktiviti dah tentu2 saya makan kat luar. balik kg plak dah tentu2lah mak masak kan. so kalau beli mesti buruk je kat fridge.

Tetiba rasa diri sendiri tak pandai bersyukur plak. dulu memula mau ilangkan rasa nak makan malam yer2 tahan perut tak nak makan malam. ni bila dah reti tak makan malam duk gatai plak nak makan malam. tapikan yang bestnya saya jimat. tak yah beli makanan malam. tetiba rasa duit macam berkepuk je sebab tak makan malam hahahaha.. ;p

No comments:

Lilypie Next Birthday Ticker