Monday, March 30

Kunci Bilik Rosak

Sampai umah ayah ngadu2 kunci bilik rosak coz dia korek2 sebab terkunci dari dalam. pastu dilonggar2 kan dia dah tak reti nak bukak bagai. akhirnya terbiar je kat pintu tu. saya tolong2 aa tengok cam ner nak bukak tapi still tak bleh bukak gak. sedang memikir2 cara nak bukak tetiba ayah dapat bukak plak. huhu.. tak sempat nak pikir tau. hebat gak ayah saya ni. aritu tak bleh bukak coz tak der aura saya kot. haha..

Ni aa benda alah kunci tu. dah namanya tak reti kan. padahal senang je nak bukak sebenarnya. saya tak tengok ayah bukak cam ner coz konon2 tengah memikir nak bukak cam ner tetiba ayah cakap dah terbukak.

Berlubang dah pintu tu sebab dah tak der kunci. mak dah risau2 pintu bilik tu tak bleh kunci. dah aa pintu tu asal kena angin je tertutup sendiri. kuat plak tu bunyinya. nak kena sendal plak baru aa dia diam. ni dah tak der kunci berdentum2 aa jawabnya. mak dah bising2 kat ayah suh beli kunci bilik tu gak.

Esoknya ayah pi beli lah yang baru. gambarnya lupa plak nak snap. yang baru tu kaler gold. cantik lagi. alaa.. kunci bilik saya je kaler silver. nak gak kaler gold. huhu..

No comments:

Lilypie Next Birthday Ticker