Monday, March 16

Majlis Kawen Ima

Seperti dicerita pada entry lepas yang saya telah ditugaskan menghantar mak ke umah pak tua. sepupu saya kawen. tak larat nak citer panjang2. korang tengok gambar je lah ek..


Ni aa gambar2 sekitar pemotongan dan penyembelihan bermacam2 jenis makanan yang akan dikendurikan seperti ayam, bawang, lada, kunyit dan lain2 haha.. saya tak der idea all..



Ni masa malam berinai. sebab dah tak der orang sangat, mak ngan wan terpaksa jadik tukang buh inai kat tangan n kaki pengantin. inai tu saya ngan mak yang tumbuk tau. tengok tu berkerumun masing2 buh inai kat kaki ngan tangan pengantin. masa tu dah kul 12 lebih. masing2 dah penat giler.

Oleh kerana saya yang menumbuk inai tu so saya harus aa rasmikan dulu kan. kata mak tanda pi kenduri kawen. Inainya tak baper nak merah. mak kata inai yang ada buah memang kurang merah.

Selamat pengantin baru ima n hubby. maaf aa saya tak tau nama hubby dia sapa. nak tanya pun tak tertanya. yelah saya org dapur. ni gambar ni saya ambek pun dah abeh majlis pun. tengok aa pengantin dah salin baju dah. udah laki bini pakai baju kaler lain. bantai aa kan. janji ada muka pengantin.

No comments:

Lilypie Next Birthday Ticker