Tuesday, March 10

Untung Sket Barang Habis

Ini aa benda yang saya beli untuk mak kat melaka. sebuah jam berukir ayat kursi. dah lama sebenarnya saya nak beli jam ni. macam2 kedai saya tanya. semua harga tak agak2. so saya pendam je aa hasrat nak beli jam tu. ada yang saya penah tanya harga dia RM120.00. mak ai.. giler mahai.

Tetiba masa kitaorg bertungkus lumus mencari hadiah untuk inspen kat melaka aritu dapat ngan harga RM 35.00 plak. so saya terus aa menyambarnya satu. masa kakak kedai tu menyiapkan tempahan kitaorg saya berjalan2 di kedai2 sebelah2 tu. sajer nak tanya harga jam yang sama kat kedai lain. kot2 dapat yang lagi murah. tak der maknanya. paling murah saya jumpa RM55.00. pehal aa kakak ni jual murah sangat. dan tak agak2 saya sound kakak tu supaya jual mahal coz kedai sebelah2 dia jual RM 50 ke atas. dengan lemah lembut nyer kakak tu cakap "tak bleh aa dik, akak biasa jual paling mahal pun RM40.00" huh! kakak ni tak makan hasut la. haha..

Bagus aa cam tu. jangan untung banyak2 sangat. kang barang tak laku. ye tak? biar untung sket janji barang jual habis. falsafah kakak tu kot. yang untung saya jugak dapat barang murah. lain kali saya mai lagi ek kakak. haha..

No comments:

Lilypie Next Birthday Ticker